Pressinformation|2015.09.29 kl 14:21

48 timmar

48_header717-vers

En utställning med deltagarna i kursen Street Art Academy och deras verk

Titeln syftar på de sammanlagt 48 timmar som kursdeltagarna träffats i museets ateljé Rutan. Här har de kunnat upptäcka och utveckla sitt skapande inom konstformerna graffiti och gatukonst. I utställningen, som visas i Westmanhallen, berättar kursdeltagarna om sig själva och deras verk fyller utställningslokalen. Besökaren får även bekanta sig med några av de tekniker som dagligen syns i det offentliga rummet.

Under utställningstiden arrangerar museet workshops för vuxna vid två tillfällen. Här visas först utställningen och därefter får besökarna skapa skulpturer av återvinningsmaterial. Tanken är att utforska intressanta och spännande former som sedan sätts ihop och spraymålas till större gemensamma skulpturer. Workshops-handledare är Lenam Malmberg och Sara Ledin, två av deltagarna i kursen Street Art Academy.

48 timmar invigs söndag 4/10 kl 14 av Stina Oscarson, regissör och fri skribent.

Utställningen förhandsvisas för media torsdag 1/10 kl 14. Joakim Andersson, en av ledarna för kursen Street Art Academy, finns på plats, liksom några av kursdeltagarna.

VÄLKOMMEN!

Kontakt: