Nyhet|2016.03.08 kl 13:42

Tävling om barnkalas

Vinnbarnkalas717

Svara på två frågor om vätten Viljan & hennes värld, du kan vinna ett eget barnkalas

Du som är mellan 6 och 9 år har chansen att vinna ett barnkalas för dig och dina kompisar (max 16 personer). Det enda du behöver göra är att svara på två frågor:

1. Kan du svaret på den här gåtan?

I Viljans värd, i den stora eken, finns något som glittrar och prasslar. För vissa är det ett skräp, för Viljan är det ett fynd. Vad är detta?

2. Vilket är ditt bästa återbruks-tips?

Viljan ger allt en andra chans. ”Här slängs inget i onödan!” sa Viljan och gjorde lampor av de gamla målarburkarna istället för att kasta dem. Har du något återbrukstips? Du kanske har tillverkat något fint utav något som andra ser som skräp. Skicka in en bild och skriv och berätta om ditt återbruks-tips.

Frågeblanketten finns att ladda ner här eller att hämta i museets reception. Lämna in ditt svar senast 31 mars i Viljans brevlåda i receptionen. En jury utser vinnaren, som kommer att meddelas under vecka 15. Vinnaren får välja tema på kalaset: ett konstdetektivkalas eller ett spökkalas.

Har du några frågor? Skicka då ett mail till Louise Sjöström.

Lycka till!