Nyhet|2013.06.25 kl 11:29

Ny webbsajt för Östergötlands museum

Med museets nya webbsajt når du besöksmål och verksamheter i länet från en och samma plats.

I dagarna lanseras Östergötlands museums nya webbplats. Sajten är responsiv, vilket innebär att innehållet anpassas utifrån besökarens plattform. Användarupplevelsen blir alltså god oavsett om sajten besöks via mobil, surfplatta eller dator.

På den nya webbplatsen blir det lättare att hitta museets alla olika verksamheter, tjänster och besöksmål, i hela länet. Sajten är en utgångspunkt där besökaren snabbt kan se vilka utställningar, aktiviteter och tjänster som finns att tillgå. Det är även enkelt att hitta  fördjupande fakta om verksamheten.

Det nya kalendariet visar vilket utbud som kommer att finnas vid en viss tid och är sökbart på olika sätt. Det blir samtidigt enklare att söka efter nyheter och annan pressinformation.

Webbplatsen har också en egen yta för lärare och elever som visar upp den pedagogiska verksamheten. Detta underlättar till exempel när lärare och/eller elever ska välja program för skapande skola. Även utbudet av traditionella pedagogiska program har blivit mer tillgängligt.

Dessutom blir det enklare att hitta information om konservering, arkeologi och byggnadsvård och att komma i kontakt med de museianställda som utför tjänster inom dessa områden.