Pressinformation|2013.06.27 kl 13:49

Falcköga

717falck

Pressfotografen Bernt-Ola Falcks bildkonstnärliga arbete – en fotojournalistisk gärning långt utöver det vanliga

Detta är berättelsen om Bernt-Ola Falck, tidigare fotograf och bildchef på tidningen Östgöta Correspondenten. Bernt-Ola Falck dog sommaren 2006, efter flera års kamp mot sin svårartade cancer. Han lämnade en omfattande fotografisk produktion efter sig.

På ett sjuttiotal omsorgsfullt utvalda bilder visas delar av Bernt-Ola Falcks omfattande produktion av reportage, fotoböcker och utställningar. Här finns exempel från den unge frilansande fotografens första bilder för Vetlanda-Posten, liksom den med tiden väletablerade pressfotografens och bildchefens egna dokumentära projekt och genomarbetade reportage från olika delar av världen.

Utställningen, som visas i Nya galleriet 29.9–3/11, har vernissage söndag 29/9 kl 14.

Förhandsvisning för media torsdag 26/9 kl 14. Då medverkar fotografen Bernt Josephson som bidragit med material till utställningen och Ulrika Sparre, änka efter Bernt-Ola Falck.

Kontakt: Lena Lindgren, 0701-91 92 54.

Välkommen!