Nyhet|2021.04.26 kl 10:41

Kulturarvsaktörer, se hit!

Barnkulturost

Delta med din pedagogiska verksamhet i Barnkultur Öst, en ny utbudskatalog för barn och unga i Östergötland.

Vi önskar att så många kulturarvsaktörer i Östergötland som möjligt vill delta i den nya utbudskatalogen Barnkultur Öst!

Många av er har redan idag en pedagogisk verksamhet riktad till barn och unga i form av skolprogram, digitala skolvisningar och guidningar med auktoriserad pedagogisk personal.

Läs mer i inbjudan för att få reda på om hur katalogen är tänkt att fungera, och hur man som aktör kan skicka in uppgifter om sina pedagogiska program och aktiviteter riktat till skolan för att synas i katalogen.

Läs inbjudan här

Utbudet i den nya digitala utbudskatalogen Barnkultur Öst riktar sig till barn i hela länet, från förskola till och mev gymnasium. Barnkultur Öst ska vara en länk mellan professionella kulturskapare,arrangörer och barn och unga.

Intresseanmälan för hösten 2021 och hela 2022 ska lämnas in senast 14 maj 2021. De kulturaktiviteter som väljs ut efter denna intresseanmälan kommer att presenteras i Barnkultur Öst som ska lanseras i augusti 2021.

Välkommen att lämna intresseanmälan om att medverka!

Intresseanmälan hittar du här.

Kontakta någon av oss om du har ytterligare frågor:

Petra Nordin Carlsson, Kulturstrateg, Region Östergötland
Carola Sandgrim, Kulturarv Östergötland, Östergötlands museum

Våra kontaktuppgifter finns i inbjudan.

Här kan du läsa mer om arbetet med Barnkultur Öst.