Nyhet|2021.11.01 kl 08:00

Jul på Löfstad 4-5/12 & 11-12/12 kl 11-17

Jul3

Välkommen att besöka ett stämningsfullt och julpyntat slott, med levande ljus och doft av julens blommor! I år kommer Jul på Löfstad dessutom i dubbel upplaga!

De två första helgerna i december är det Jul på Löfstad! Då finns hantverkare och lokala matproducenter på plats på slottet och borggården, för att du som besökare ska kunna köpa hantverk, mat och annat som hör julen till.

I köket bakas Löfstads egna pepparkakor och i paradvåningen möter du guider i tidstypiska dräkter. Guiderna kan berätta om Löfstad slotts historia, om hur julen firades här i forna dagar, om personerna Emilie Piper och Axel von Fersen och mycket mer.

Du som är 18 år eller äldre måste visa upp giltigt vaccinationsbevis som intygar att du tagit minst två doser vaccin mot covid-19.

Kostnad 100 kr för vuxen, gratis under 18 år.